Pracodawca, który potrafi docenić zaangażowanie i wysiłek swoich pracowników może być pewien, że odwdzięczą się oni swoją motywacją w pracy. A ta w konsekwencji przełoży się na przychody przedsiębiorstwa.
Obecnie wobec zachodzących zmian na rynku pracy, utrzymanie kluczowych dla firmy osób nabiera jeszcze większego znaczenia. Zmusza też przedsiębiorstwa do dbania o dobre samopoczucie i zadowolenie z pracy zatrudnianych osób. Tylko w ten sposób można zagwarantować utrzymanie pracowników oraz ich zaangażowania w rozwój firmy. Przy czym nie wystarczy ograniczyć się wyłącznie do tradycyjnych elementów motywacyjnych, jak np. paczki świąteczne czy karnety na zajęcia rekreacyjne. Świadczenia muszą budować przewidywalny system działający w sposób ciągły i regularny (poza Wielkanocą i Bożym Narodzeniem powinien obejmować m.in. jubileusze firmowe, nagrody za staż, nagrody za osiągniecia, Dzień Kobiet itp.).
Wybór i zmiana pracy
Jak ważne jest to zagadnienie mogą świadczyć chociażby wyniki badania „Barometr Pracownika 2015”, przeprowadzonego przez firmę IPSOS na zlecenie Edenred. Wynika z nich, że pond 67% pracowników jest dziś niezadowolonych z istniejących w ich firmach systemów motywacji pozapłacowej. Szczególnie, że w tym samym badaniu 70% pracowników potwierdziło, że oferowane świadczenia pozapłacowe są ważne przy wyborze pracodawcy. To sygnał dla firm w sytuacji szybko pogarszającej się na rynku pozycji pracodawców, wynikającej zarówno ze zmian demograficznych, jak i zmian zachodzących na rynku pracy w związku z emigracją i rozwojem gospodarki.
Niezbędna jest harmonia
Pracodawca musi też zadbać o tzw. work-life balance. Z cytowanego już badania wynika, że zadowolenie z pogodzenia życia prywatnego i zawodowego deklaruje jedynie 50% badanych pracowników. Coraz więcej niezadowolonych osób jest w przedziałach wiekowych 35-44 lat i 45-54 lat, czyli pracownicy, którzy dysponują już cennym dla firm doświadczeniem.
Wszystko to sprawia, że konieczne jest budowanie kompleksowych pozapłacowych systemów motywacyjnych, co jest stosunkowo drogim przedsięwzięciem, gdy firma usiłuje tworzyć taki system od zera. Dużo tańszym i znacznie bardziej efektywnym jest natomiast korzystanie z gotowych, oferowanych już na rynku rozwiązań motywacyjnych, jak np. karty przedpłacone, które w przeciwieństwie do bonów są korzystnym podatkowo rozwiązaniem, zarówno dla pracowników, jak i pracodawców.
Wybór, który motywuje
Na co warto więc postawić, aby pracownik czuł się doceniony w pracy? Odpowiedź na to pytanie również znajdziemy w badaniu „Barometr Pracownika”.
Pracownicy wymieniając satysfakcjonujące ich formy motywacji na pierwszym miejscu podali dofinansowanie posiłków – zadowolenie z takiego świadczenia deklaruje 83% badanych. Dobrym wyborem będą więc karty Ticket Restaurant®, akceptowane w ponad 50 tys. placówek w całej Polsce: restauracje, pizzerie, kantyny, bary szybkiej obsługi, piekarnie, bufety i stołówki firmowe, sklepy garmażeryjne itp.
Na drugim i trzecim miejscu ważnych dla pracowników motywatorów są zajęcia sportowo-rekreacyjne oraz dopłaty do kultury. Z dofinansowania do tych aktywności korzysta odpowiednio 69% i 64% badanych. Oczekiwania pracowników w tym obszarze idealnie spełni Ticket Sport&Culture® firmy Edenred. To nowoczesny duet dwóch świadczeń na jednej karcie, który pozwala korzystać zarówno z dóbr kultury, jak i aktywności sportowych.
Natomiast pracodawcy, którzy chcą uzupełnić obecny pakiet świadczeń pozapłacowych lub szukają niestandardowych rozwiązań motywacyjnych, mogą zaproponować pracownikom platformę oszczędnościową ClubCodes® firmy Edenred z nieograniczonym dostępem do ofert promocyjnych i zniżkowych w sklepach online i stacjonarnych.
Dowiedz się więcej: dobrzemotywuje.edenred.pl
Link do strony artykułu: https://wirtualnemedia.pl./centrum-prasowe/artykul/pracownik-najcenniejszym-aktywem-firmy